Liebster Blog Award!

Jag fick utmärkelsen Liebster Blog Award för några dagar sen av Rebecka på www.minathoughts.blogspot.se Tack så mycket!! Det går ut på att man ska svara på 9 frågor och sedan skicka vidare awarden till andra bloggare som ska göra samma sak. Här är mina svar:
 
Vad ville du bli när du var liten?
Precis som nu har jag nog aldrig varit så säker på vad jag vill bli, inte vad jag minns i alla fall. Dock var det några år då jag ville bli snickare (jag fattar verkligen inte varför!) och som alla djurmänniskor ville jag väl bli veterinär ett tag. Annars tycker jag att jag är ganska liten fortfarande ;).

Vad är du idag?
Tonåring, boktokig, åttondeklassare på Norrsundsskolan, lång, smart (så klart!), vanlig, 15.

Vart vill du helst resa?
En stad jag länge velat utforska är London, och förhoppningsvis slår den drömmen in i sommar! Andra ställen jag gärna skulle resa till är Skottland (igen...), St Petersburg, New York (bara för att se hur annorlunda Sverige allt där är), Island, Afrika, Albanien och Australien.

Var ser du dig själv om fem år?
Om fem år är jag 20, bor i Edinburgh eller London med fin pojkvän (självklart brittisktalande), hund och ett helt rum i lägenheten för våra böcker. Jag pluggar till något yrke som jag vill bli på ett brittiskt universitet och när jag är klar med det ska vi båda flytta tillbaka till Sverige. Ett sommarhus någonstans i Storbritannien ska vi dock ha kvar...

Rött eller vitt?
Färgen? Helt klart rött!

Sommar eller vinter?
Vinter, jag är verkligen inte bra på att svettas... Dessutom har vi både julafton och födelsedag då ;).

Skog eller hav?
Skog. Jag gillar skog!

Vad gör dig ledsen?
Människor som dör. Djur som dör. Begravningar. Sorgligheter i filmer. Sorgligheter i böcker. Alla rasistiska, elaka människor på vår planet.

Vad är det bästa du vet?
Att läsa, tårta och mina systrar!
 
Då var det alltså dags att skicka vidare awarden till andra bloggare. Jag ger den till Matilda och Johanna från bokgläntan för att ni är underbara och er blogg var en av de första jag började läsa och till Sara för att det skulle vara jättekul att se hennes svar (även om chansen kanske inte är så stor att hon gör den).
 

Kommentera här: