Nytt i hyllan

Det är hög tid visa er mina nytillskott till hyllan. Den senaste tiden har det trots allt blivit en hel del...
Vi börjar med den bok som kom först, och om jag inte minns fel var det Blunda och hoppa av Sarah Dessen. Ett recensionsex från Rabén Sjögren som redan är utläst, recension kommer.
 
Warm bodies av Isaac Marion och Francesca av Melina Marchetta var de böcker jag köpte sedan. Förra måndagen när jag var i Stockholm, just för att köpa Francesca, närmare bestämt. Hemma hade jag bestämt att bara Francesca fick följa med hem. Inte en bok till! Men så hade de 50% REA på hela butiken på ett ställe, och jag var tvungen att gå in. Och när man går in vet ni hur det blir..:
When they're open, you're incapable of going in without buying something.
Francesca är även den redan utläst, recension kommer. Lovar!
 
Nästa bok var Den mörka staden av Carrie Ryan, årets sommarlovsbok från mamma och den avslutande delen i De oheliga-serien!
 
Sist har vi en riktig klassiker. Språket är väldigt gammaldags, VÄLDIGT, så vi får se när och om jag tar mig igenom boken. Den bok jag talar om är Ringaren av Notre Dame av Viktor Hugo. Del ett och två.
 
Nu har ni i alla fall lite bättre koll på min hylla. Är det någon som har läst någon av böckerna? Vad tyckte ni?
 

Kommentera här: