Tag - Sommarläsning

Då sommaren redan börjat känner jag att jag är lite sent ute med den här taggen, och därmed kommer jag inte tagga några nya. Dock tänker jag att det ändå kan vara kul för er att få läsa vad jag hade tänkt spendera sommaren med. Har jag rätt?
 
1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Stad av skuggor av  Cassandra Clare (som jag redan nästan är klar med)
Francesca av Melina Marchetta
Blunda och hoppa av Sarah Dessen
Frost av Maggie Stiefvater
Marcelo i den verkliga världen av Francisco X. Stork
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
 Vid din sida av Anne Cassidy
Sagan om Ringen, Sagan om de två tornen, Sagan om konungens återkomst av J.R.R Tolkien
 
3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
 I en solstol på altanen

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Jag tror faktiskt det blir där...

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
 Francesca!!
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
 Jellicoe Road av Melina Marchetta
7. Strand eller hängmatta?
Jag har lite problem med båda. Strand = sand i boken. Hängmatta = någon som kommer och gungar en tills snöret går av och man ramlar ner på marken! Men om jag måste välja tar jag hängmatta, bara man får vara ifred!

8. Deckare eller roman?
 Roman
 
9. Favoritgenre?
YA, gärna fantasy!
 
Tack för taggen Rebecka!

Kommentera här: