Day 19: 30 Days of Harry Potter

Favorite horcrux:
Jag gillar idén om att ha en horrokrux för varje elevhem på Hogwarts (om jag mot förmodan skulle vilja skapa egna horrokruxer skulle jag absolut sno Dolders idé). Synd bara att det aldrig fullbordades med Gryffindore... Därför blir mitt val just symbolen för ett elevhem: Salazar Slytherins medaljong! Det är nog den Horrukruxen som har störst roll i böckerna. Jag gillar spänningen runt den. Dumbledore och Harrys utflykt, att Harry (och alla andra också för den delen) tror att Dumbledore dött i onödan när medaljongen visar sig vara falsk, att sökandet efter den riktiga får Krake och Harry att bli lite mindre ovänner, att Sirius bror är inblandad... Ja, det mesta helt enkelt.
 
En annan het kanidat är Mervolos ring. Om den inte hade varit orsaken till Dumbledores död hade det varit den som kammade hem potten, helt klart. Anledningen till det är att jag älskade historierna och minnerna om Tom Dolder, Morfin och Mervolo. Jag älskade de kapitlen när man fick reda på mer om bakgrunden till olika saker. Ringen, som är en stor del av minnena, gillar jag mycket. Förutom dess fina historier innehåller den trots allt en av dödsrelikerna!
 

Kommentera här: