Liebster Award

 
Beate gjorde denna award alldeles nyligen och jag tyckte att frågorna hon ställde kändes kul. "Varför inte gjöra denna" tänkte jag och började skriva på mitt inlägg:
 
1. Vilka författare/bokprofiler följer ni på Twitter/Instagram/Facebook? Har inte twitter (och är för okreativ och tråkig för att någonsin kunna bli en bra twittrare), men på instagram följer jag Sara Bergmark Elfgren och på facebook Jandy Nelson, som skriver hur hur fint som helst, Rainbow Rowell och Melina Marchetta. 
2. Vilken bok vill du helst inte tänka på? (Till exempel för att den var dålig, för att den var hemsk, för att du älskar den till döds, för att du aldrig läste den i skolan utan kollade Wikipedia istället, osv.) Alla riktigt bra böcker jag läst ger mig så himla ont i magen så fort jag tänker på dem, och ändå tänker jag på dem för att... well, jag älskar dem. Kan inte nämna alla, men några är Jellicoe Road, Himlen börjar här, Sagoberättaren, I'll give you the sun, Boktjuven och Vargbröder. 
3. Hur mycket tid brukar du lägga på läsning om dagen i snitt? Olika beroende på hur bra boken jag läser är. Allt från 5 minuter till 5 timmar. 
4. Kommer du ihåg vad du drömde i natt? Vad då? Att min syster ordnade ett födelsekalas där det blev drama och en person gick hem. Och att min pappa fått sparken, våra pengar var slut och vi var tvungna att eventuellt flytta. 
5. Vilket elevhem tillhör du? Jag vet aldrig säkert, men jag tror Ravenclaw. 
6. Vilket faction skulle du välja om du bodde i Divergent-Chicago? Vet aldrig det heller, ingen känns ärligt talat särskilt lockande (vänta betyder det att jag är divergent???).
7. Vilken är din absoluta favoritfilm? Någon disney, Harry Potter, The amazing spiderman, Sagan om ringen eller Hungergames kanske.. Gillar tv-serier mer än film. 
8. Finns det någon bok du känner att andra tvingat dig läsa? Vem tvingade och vilken läste du? Jag själv tvingade mig att läsa Robinson Crusoe.
9. Vilken högtid skulle du välja bort om du var tvungen; jul, påsk eller halloween? (Om ni firar dessa vill säga.) Halloween så klart. Har aldrig riktigt firat högtiden, och åtminstone jul är det bästa jag vet!! 
10. Vad åt du till frukost idag? Flingor, fil, macka och juice. 
11. Skulle du vilja göra dig själv äldre eller yngre? Eller vara som du är nu? Varför? Yngre. Älskade att gå sista terminen i nian, och är en typisk person som lever i och förskönar det förflutna.