Det verkar som att någon är tillbaka men vad vet jag

Nej men oj! Det var länge sedan. Så länge att jag till och med blivit sugen på att börja blogga igen. Ni kanske inte har märkt det, men jag har varit borta ett tag. Någon gång i november förra året var det bara inte kul att blogga längre. Så jag slutade. Att skriva inlägg kändes som ett tvång snarare än ett nöje, och mitt lässug förstördes. Plötsligt läste jag på något vis inte längre för min egen skull eller för att jag älskar att läsa. Jag läste bara för att ha något att skriva i mina månadssammanfattningar. Så enkelt var det och det var inte kul. Magin var borta. Med tre halvfärdiga inlägg i utkastet (jag kanske lägger upp dem snart, bara ett halvår för sent -skulle ni vilja det?) och utan några inlägg där jag förklarade varför tog jag mig en paus, och det gjorde jag bra i. Att läsa har nämligen blivit kul igen!
 
Nu känner jag mig faktiskt riktigt pepp på att skriva här igen. Jag kan inte lova att det blir ofta eller att jag fortsätter länge -kom ihåg: det måste vara kul! Men jag känner faktiskt att jag har någonting att ge i bokbloggarvärlden igen. Alldeles för många har, precis som jag, slutat skriva på sina underbara bloggar. Och till er vill jag bara säga att man får ta den tid man behöver, men när ni känner er redo igen längtar jag efter att få läsa era underbart välskrivna recensioner, tankar och idéer.
 
Det var ett tag sen nu, och ganska mycket har hunnit hända i mitt liv sen mitt senaste inlägg. För att ni ska komma ikapp mig igen kör vi en snabbrepris på det senaste halvåret, visst låter väl det som en bra idé? Vi kör: Jag har slutat grundskolan, vart statist på inspelning av Cirkeln-filmen, läst en del UNDERBARA böcker som till exempel Sagoberättaren (Antonia Michaelis), Boktjuven (Markus Zusak) och Den tomma stolen (J.K. Rowling), skaffat en till bokhylla, kollat på tre säsonger av bästaste serien Game of Thrones, läst mer än förr på engelska och köpt mitt alldeles egna exemplar av den fina boken Himlen börjar här (Jandy Nelson). Förhoppningsvis ses vi snart igen - om inte här så på någon av era bloggar. Det ser jag verkligen fram emot! 
 

Kommentarer:

1 Elvira:

Ojdå, statits på Crikeln inspelning?! Men jag vill också!
Och okej, om du tyckte att Sagoberättaren var väldigt bra, så kanske jag ger den en chans nu i sommar. Ska verkligen försöka.

Kommentera här: