Vad händer egentligen i sommar?

Jag är just nu inne på mitt sista sommarlov, hur skrämmande spännande är inte det? I höst startar mitt sista gymnasieår och om ett år ska jag ha hela mitt liv planerat. Eller inte.
 
Jag vet att det mest blir listor här på bloggen just nu. Sanningen är att jag inte riktigt har tid för andra inlägg, hur gärna jag än vill skriva dem. För det första jobbar jag. Och det är jobbigt. Utöver det kommer jag de tre kommande veckorna vara hemifrån, på blandade platser i Sverige utan internet. Det jag försöker säga är att uppdateringen kommer fortsätta vara knaggig och så måste det få vara. Ett eller två tidsinställda inlägg ska jag ändå, förhoppnngsvis, få in.
 
Är det bara jag, eller är uppdateringen bland bokbloggare sämre nu än vad den var för bara några år sedan? Alldeles för många bloggar gapar tomma, även om de som finns kvar är riktigt bra. Läsa bokbloggar är någonting som blivit bortprioriterat under skloåret som gått, men nu i sommar tänker jag ta upp det igen.
 
Det är sommar och sommar är läsningens tid. Ta det vackert, så ses vi när vi ses.
 
         

Kommentera här: