Top Ten Tuesday: Top Ten Books When You Need Something Light & Fun

Top Ten Tuesday är startat av The Broke and the Bookish och går ut på att man varje tisday listar top tio böcker inom ett visst ämne. Det kan vara allt från bästa manliga karaktär till bästa bokcitat eller sämsta filmatiseringar. Veckans lista är (på svenska, allt låter såklart bättre på engelska) topp tio böcker när du behöver något lätt och roligt. Av någon anledning känns det som att listorna blir svårare och svårare, men än en gång får jag göra mitt bästa:
 
10. Den andre Will Grayson av John Green och David Levithan
 
9. Min pappa är snäll och min mamma är utlänning av Emmy Abrahamson kan nog platsa på den här listan...
 
8. Det finns en person (från en bok, alltså) som alltid får mig att skratta, le och bli glad! Den jag pratar om är såklart Mia Thermopolis från En Prinsessas Dagbok av Meg Cabot. Åttonde plats går till Prinsessan Mia...
 
7. ...sjunde till Till er tjänst...
 
6. ...sjätte till Spotlight...
Spotlight (pocket)
 
5. ...femte till Tiara och Dr Martens...
Tiara och Dr. Martens
 
4. ...fjärde till Prinsessa på väg...
3. ...tredje till Kär?...
 
2. ..andra till Prinsessa för alltid...
 
1. ...och första plats till Prinsessa i högform.
Prinsessa i högform
 
Egentligen är inte listan i inbördes ordning, menmen...

Kommentarer:

1 Rebecka:

Det var många Meg Cabot böcker! Vad är det med hennes böcker som ockar så mycket? Har funderat på att läsa någon bok av henne men aldrig riktigt kommit mig för att göra det. :)

Kommentera här: