Att se fram emot i höst

Hösten är den årstid då flest nya böcker släpps. Det här inlägget tillägnar jag allt det jag mest längtar efter.   
 
Nyckeln
Den femte november får vi ÄNTLIGEN veta hur allt slutar i Engelsfors. Jag är knappast den enda som längtar till dess... Boken jag talar om är så klart Nyckeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg, och kommer ut gör den den 15 november.
 
Nyckeln (kartonnage)
 
Beautiful Darkness
...har egentligen redan kommit ut på svenska, närmare bestämt den andra september. Riktigt kul att se hur serien fortsätter. För min del är den redan på väg!
Beautiful Creatures Bok 2, Svåra val, magiska hemligheter (inbunden)
 
Låt vargarna komma
Boken Tell the Wolves I´m Home av Carol Rifka Brunt släpps på svenska den 25 september under namnet Låt vargarna komma. Jag tror det blir hur bra som helst, och omslaget är så fint!
 
Stad av aska
Många böcker som släpps på svenska... Även Stad av Aska av Cassandra Clare står på tur. I oktober får vi se hur det går!
Stad av aska (inbunden)
 
Catching fire
Kanske det jag mest längtar efter, biopremiären av Catching Fire den 20 november!
 
Bokmässan Jag har aldrig varit där förut, men i år är det dags! Jag och mamma packar väskorna och tar tåget ner till Göteborg, och förhoppningsvis kommer vi hem med många nya böcker samt bokupplevelser. Helgen 28-29 september smäller det.   
Vilka boksläpp längtar ni mest efter?

Kommentera här: