Just nu läser jag...

...Beautiful Creatures, bok två, av Margaret Stohl och Kami Garcia.
 
Hur tråkigt är det egentligen inte att de har valt att sätta samma namn på alla de svenska delarna. Beautiful creatures bok ett, Beautiful creatures bok två, Beautiful creatures bok tre, Beautiful creatures bok fyra... Nej, enligt mig hade det varit MYCKET roligare om boken hetat Beautiful Darkness, som på engelska. Beautiful och creatures är ändå inte svenska ord, så vad spelar det för roll? Jag tycker vi bestämmer det så.
 
Alltså: Just nu läster jag Beautiful Darkness av Margaret Stol och Kami Garcia.

Kommentarer:

1 Emma:

Åhh den är jätte bra, jag klarade inte av att vänta utan läste den på engelska. Det är jätte tråkigt när de inte har någon fantasi utan gör så. Det ser liksom inte lika fint ut i bokhyllan om alla heter samma :)

Kommentera här: