Månadsrapport: Augusti 2013

Lästa böcker:
Sagan om de två tornen av J.R.R. Tolkien
Kalaharis skrivmaskinsskola för män av Alexander McCall Smith
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (omläsning)
Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren (omläsning)
Antal böcker: 4
Sidor: 1767
Omläsningar: 2
Tegelstenar (över 500 sidor): 2
Påbörjade serier: 0
Avslutade serier: 0
Fristående böcker: 0
 
Nya böcker:
Fulast i världen av Ingrid Olsson 
Samlingen av Petrus Dahlin och Lars Johansson
Recex: 2
 
När jag satte mig ner för att skriva den här rapporten var min enda tanke "Varför skriva detta när jag bara läst ut en bok under hela augusti?". Sen visade det sig att jag hade läst tre böcker till, och jag kan känna mig lite nöjdare. Jag har dessutom både läst ut Sagan om de två tornen, mycket bra jobbat(!), och läst ungefär halva Sagan om konungens återkomst. Jag fattar inte varför Härskarringen-trilogin tar så lång tid för mig, men nu har jag i alla fall nästan tagit mig igenom hela. Två år senare än mitt senaste försök... Ja, vad har då mer hänt den här månaden? Jag har fått flera både roliga och oväntade recensionsex, min läslust är på topp, jag har börjat nian och haft mycket panik över att gå sista året i grundskolan. Vad ska man göra sen??? September ska i alla fall bli GRYMT! Och juste, jag har sett världens bästa City of Bones-film på bio!

Kommentera här: