Sisterhood of the World Bloggers Award

Äntligen har även jag blivit nominerad i den gär awarden, av Emma. Tack så mycket! 

Vissa regler finns:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Bloggers Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor
 
Det här ska nog gå bra, vi sätter igång med Emmas tio frågor:
 
Om du bara fick läsa en bok resten av ditt liv, vilken skulle det då vara?
Det här känns som mitt standardsvar på nästan alla frågor, men jag måste fortfarande få säga Jellicoe Road. Finns ingen annan bok jag älskar riktigt lika mycket.
 
Tittar du mycket på omslaget när du ska läsa en bok eller spelar det ingen roll för dig?
Oftast när jag köper en bok är det antagligen för att jag gillar författaren, eller för att jag hört något bra om boken (till exempel på en bokblogg). När jag däremot spontanköper en bok brukar jag utgå från om omslaget är snyggt eller inte.
 
Om du fick välja tre saker eller personer (de får vara från böcker) att ta med till en öde ö, vad skulle det då vara?
Tre personer... Läste den supersega klassikern Robinson Crusoe i somras, och jag måste erkänna att livet på ön antagligen skulle bli MYCKET enklare om jag tog med mig Robinson. Dock tror jag inte att vi skulle ha det så ..kul tillsammans. För att lätta upp stämningen lite skulle jag därför - dessutom - ta med mig Mia Thermopolis (världens roligaste) och Josh Wasserstein (världens sötaste).
 
Finns det någon bokserie du skulle kunna göra vad som helst för att få läsa sista boken nu?
Väntar faktiskt inte på sista boken i någon serie just nu, så nej.
 
När du inte läser, vad gör du då?
Kollar på TV-serie, går i skolan, dricker kaffe, spelar cello eller sover.
 
Vilken är din favoritfilm?
Jag vet inte. Faktiskt. Eller jo, The Amazing Spiderman.
 
Var läser du helst?
På dagen, i en soffa eller en säng.
 
Finns det någon bok som du tycker borde få mer uppmärksamhet än vad den får?
Sagoberättaren av Antonia Michaelis och Den tomma stolen av J.K. Rowling är två böcker jag tyckte var väldigt bra, men som så många andra inte verkar läsa.
 
Beskriv dig själv med tre ord
Tvinga mig inte. Snälla. (Jag vet. Det var fyra.)
 
Brukar du äta/dricka något samtidigt som du läser?
O ja! Kaffe med riktigt mycket skummad mjölk är det bästa som finns I ALLA LÄGEN.
 
Så till mina tio frågor:
Finns det någon bok du skulle offra en arm för att få läsa en fösta gång igen?
Älskar du Harry Potter?
Vilken valfri bokkaraktär skulle du vilja vara mamma/pappa till?
Finaste bokomslagen någonsin?
Är det något land du skulle vilja åka till, BARA för att du läst om det i en bok?
Senaste boken du grät till?
Ångrar du någonsin att du läser en bok?
Vilken är den absolut sorgligaste film du sett?
Hur tjock ska en bok optimalt vara?
Om du var en bok, vilken skulle du vara?
 
Oooooch eftersom jag just upptäckt att de flesta redan blivit nominerade kommer jag själv antagligen inte lyckas nominera 10. Men jag gör mitt bästa:
Ni som inte blivit länkade, men ÄNDÅ läser det här inlägget: Svara gärna på mina frågor ändå! Trots allt har jag lagt ner tid på att knåpa ihop dem, och jag vill gärna höra vad ni alla skulle svara! 

Kommentera här: