Bookentines day, a valentines tag!

Regler (tydligen finns alltid några sådana):
1. Thank the person who tagged you and make sure to put the picture in your post.
2. Answer the questions.
3. Tag some people!
 
Tja, först och främst har jag inte blivit taggad av någon, är det kriminellt? Men såg taggen, tyckte den såg mysig ut och ville göra det ändå. Valentines Day är över för i år, men inte bryr jag mig om det (i själva verket är jag hemma, dunderförkyld och kan inte komma på någonting alls att göra förutom att svara på den här taggen)!
 
Frågorna:
1. My OTP (One True Pairing)
Redan nu märker jag hur knepigt det kommer bli att bestämma sig, vad har jag gett mig in på? Men svarar nog...Jonah och Taylor från Jellicoe Road.
 
2. My favorite ship to ship
Alltså jag vet ärligt talat inte. Men kanske Cath och Levi från Fangirl (eller borde jag tagit två karaktärer som faktiskt inte end up together?). Jag shippade dem genom Hela Bokens Gång. 
 
3. Favorite LGBTQ ship
Här blev det lite lättare eftersom jag plötsligt inte har lika mycket att välja på. Mitt val blir Kurt och Blaine från Glee. Som är en TV-serie. Och inte en bok. Fuskar jag nu igen..?
 
 
 4. Favorite YA Contemporary romance book
Vänta nu, vad räknas som YA Contemporary romance? Om jag får tolka det som "alla YA-böcker där någon blir kär i någon" tycker jag Anna and the french kiss, och resten av serien med för den delen. För de var mysiga gulliga söta. Perfekta val för alla hjärtans dag helt enkelt.
 
5. Favorite ship from a book that isn't Contemporary romance
Åhhh så svårt. Får jag ta Harry Potter och Luna Lovegood? Håll med mig om att de två skulle vara mycket sötare tillsammans än Harry och Ginny.
 


6. Favorite friendship
Taylor, Ben, Santangelo, Rafaela och Jonah. (Jellicoe Road. Som vanligt.)

7. Top book boyfriend/girlfriend of all time
Jag tror jag väljer Michael Moscovitz från En prinsessas dagbok. Så gullig!!

8. Three other book boyfriends/girlfriends because we all know you can't have just one
Peeta från Hungergames, Gustav från Cirkeln och Kostos Dounas från Systrar i jeans.

9. The Character I wish was my valentine
För tillfället - Kostos Dounas!!

 10. The character I wich I could spend Valentines Day with sulking over tha fact that we don't have dates. (Book character I wish was my best friend)
Nu när jag plötsligt blev så inne på Systrar i jeans verkar jag inte kunna tänka mig något annat. Väljer Lena Kalagaris. Eller Rafaela från Jellicoe Road eller Rebecka från Cirkeln eller Anna från Anna and the french kiss eller Rudy från Boktjuven.

11. Most painful ship to ship (because they don't end up together, or they never could, or one of them dies, etc.)
Första gången jag verkligen har ett självklart val (tänkte först på Rudy och Liesel i boktjuven, men trots att deras slut krossar mitt hjärta bleknar det i jämförelse med de två jag faktiskt väljer). Anna och Abel från Sagoberättaren - det gör ONT i mitt hjärta bara jag tänker på det.
 
 
12. Favorite love triangle
Ingen gillar väl en kärlekstriangel? Jag är då inget undantag.
 
13. A villian you secretly love
Jaime Lannister är väl kasnke en villian? Åtminstone tyckte jag det i början, men nu...nu börjar jag faktiskt gilla honom allt mer. Jaime Lannister får det bli!
 
Jag taggar alla som är hemma, uttråkade eller dunderförkyla (eller bara gillar böcker!)!
Jag taggar DIG.
 

Kommentera här: