Snart snart får vi ÄNTLIGEN gå på bio

Har ni tänkt på en sak?? Om drygt en vecka har en viss film premiär!!! Har ni koll på vilken det är? Annars kan jag försöka hjälpa er lite på traven.
Ledtråd 1: Baserad på BRA svensk bokserie.
Ledtråd 2: En måne kommer färgas röd. 
Ledtråd 3: Huvudpersoner är ett gäng totalt olika tonårstjejer som måste lära sig att samarbeta för att kunna rädda världen från ett gäng demoner.
Nu måste ni väl ändå listat ut det, eller? Svaret är Cirkeln så klart!! 
 
Jag vet att jag skrivit om den här filmen flera gånger förr (trots allt har jag taggat i mer än ett års tid). Att nu filmen inte bera längre ska bli av, utan har premiär REDAN NÄSTA VECKA känns bara så fantastiskt i min mage att jag knappt kan tänka på någonting annat (okej, vissa saker kan jag kasnke tänka på). Att Cirkeln är en svensk ungdomsfilm var förut någonting som gjorde mig lite osäker på hur det skulle bli, en så bra bok vill man inte få förstörd av en dålig film. Svenska filmer (för ungdomar) har - tyvärr - en förmåga att göras ganska dåliga, förutsägbara och med ganska halvusla skådespelare. Nu såhär en vecka innan premiären är jag inte det minsta oroad längre, bara väldigt, väldigt förväntansfull. Det lilla jag sett på bilder, trailers och när jag själv var på inspelningarna (minns ni det?) som statist är helt perfekt. Framför allt - alla skådespelarna får verkligen fram sina karaktärer så som jag tänkte mig dem från boken, och ingen känns det minska dålig på att spela!!
 
Just eftersom jag deltog som statist kommer jag få se filmen en dag tidigare än de flesta av er andra, orättvist jag vet, men den 18 februari har Cirkeln premiär på de flesta biografer runt om i Sverige. Visst tänker vi allihop gå? Klart vi tänker! Åtminstone jag tror att det blir hur bra som helst.
 
 
I samband med biopremiären släpps också ett nytt pocketomslag av boken. Har ni inte läst serien än, köp ett exemplar genast och gör det!!
 
                                                           Klicka här för alternativ Klicka här för alternativ

Kommentera här: