Idag diskuterar jag Sarah Dessen

Sarah Dessen. Denna så välkända författarinna. Vill ni veta vad det knäppa är? Trots många MÅNGA försök kan jag inte komma fram till vad jag tycker om henne! För mer än ett år sedan läste jag min första Dessen-bok, Blunda och hoppa. Vill ni veta vad jag tyckte om den då? Faktiskt ganska dålig. Utan att lägga så mycket tanke i saken gav den där första upplevelsen mig det intryck jag behövde. Jag var säker på att Dessens böcker inte var någonting för mig. Och när ni - alla andra bokbloggare - fortsatte skriva om hur mysigt, fint, fantastiskt, underbart, blablabla (ni fattar grejen) hon skrev blev jag mest bara irriterad ;)
 
Så fick jag, trots alla dessa buttertankar, nån impuls förra veckan och tänkte att jag skulle testa en till Dessen-bok. Vid det här laget hade jag till och med nästan glömt varför jag inte skulle gilla henne. Boken jag läste var Mycket mer än så (Along for the ride) och vet ni vad nu? Den var ganska bra. Faktiskt.
 
För att bli riktigt säker på att Sarah Dessen inte är en dålig författare gav jag mig snart på en ny bok, nämligen Mitt perfekta liv (The truth about forever). OCH OCKSÅ DEN VAR GANSKA BRA! Visst, jag gillade Mycket mer än så bättre, men den där mys-sommar-känslan alla babblat om fanns faktiskt där. Fortfarande är jag inte helt såld och nånstans i min skalle finns idén om mitt Sarah Dessen-hat kvar (kom igen, alla böcker går faktiskt ut på samma sak! Duktig skolinriktad tjej träffar under en sommar världens gulligaste kille som får henne att börja leva livet...). Det knäppa är att jag ändå lånade med mig två nya Dessen-böcker på bibblan idag, efter skolan. Jag förstår mig inte på mig själv! Vad tusen är det jag håller på med?
 
Antingen gillar jag Sarah Dessen, eller också är hon apdålig. En dag har jag kanske bestämt mig. Tills dess, kan inte du snälla hjälpa mig i min förvirring? Vad är din åsikt om författarinnan? Är det bara jag som känner mig så här kluven, eller är vi fler? Och framför allt, vilken av alla hennes böcker skulle du säga är det bästa? Läser jag den är jag kanske frälst sen :)
 
 
Sarah Dessen min vän, ska vi äntligen kunna bli sams?

Kommentarer:

1 stina liffner:

Jag har bara läst en bok, men tyckte väldigt mycket om den!

2 Hannah:

Hej! Jag har faktiskt tänkt skriva ett inlägg om henne för jag gillar henne! Och allt böcker hänger ihop ungefär, de utspelar sig i samma lilla stad! Där hon i mitt perfekta liv bor!

Jag gillar mest "mycket mer än så" och mitt perfekta liv! Om det är den som Wes är med i? Och cateringfirman? Det är i alla fall den jag gillar!

För ett tag sen kom jag på en fras .. The potato Song som var från någon bok! Och det är ju Sarah Dessens bok blunda & hoppa. Lite kul att man kommer på något helt random! Sen när hon vaknade upp i lagerlokalen typ! (Remy) /Hannah :)

3 Klara:

Jag tycker om Sarah Dessens böcker! (I alla fall de jag har läst.) Hon har en mall som hon använder, men den fungerar verkligen! Jag tycker böckerna är mysiga, precis lagom.

Jag har läst Mycket mer än så, Blunda och hoppa, Mitt perfekta liv, Lock and Key och Du glömde säga hej då. Jag gillade allihopa, men tyckte bäst om Mycket mer än så! Den jag tyckte sämst om var Blunda och hoppa. Den skiljer sig en del från de andra böckerna jag har läst av Dressen och jag har för mig att det är ett av hennes tidigare verk.

Jag tror att du hade lite oflyt som började med Blunda och hoppa. Eftersom du gillade både Mycket mer än så och Mitt perfekta liv tror jag att du kommer att gilla Dessens andra böcker!

Vilka böcker lånade du hem? :)

Kommentera här: