Lär känna min(a) bokhylla

Är det bara jag som älskar att se hur folk har det i sin bokhylla? Hur olika människor sorterar sina böcker efter färg, serier, genre, författare eller vad man nu hittar på, vilka böcker någon läser, hur själva bokhyllan ser ut, vilka andra saker än böcker som går att hitta där och hur många av böckerna man själv också läst. Att spionera i andras hyllor säger så himla mycket - det kan inte bara vara jag som tycker så! Och eftersom jag utgår ifrån att alla bokälskare har samma intressen som jag har (vem vet, det kanske stämmer?) tänkte jag idag att ni skulle få hälsa på och se hur jag har det i min hylla. Eller borde jag kanske skriva hyllor, för trots allt har det hunnit bli mer än en under de 17 år jag levt... 
 
Hylla ett, den första hyllan jag startade med. Idag tycker jag själva hyllan är apful, så där hamnar (med några undantag) mest böcker jag inte känner så mycket för. Klassiker jag inte hunnit läsa, böcker jag idag är för gammal för och rec-ex jag inte gillar sådär särkilt. Anslagstavlan jag har över är i alla fall fin.
 
             
 
Nästa hylla är den senast inflyttade i mitt rum, och också den finaste. Här finns allt från fina böcker till fina saker och böcker som inte får plats någon annanstans.
 
  
 
Och de två sista hyllorna. Högst upp bor riktigt feta fantasy-serier för det mesta, och på den nedre hyllan ska man gärna vara riktigt fin himlastormande och bra för att få flytta in. En del fuskisar finns nog där trots att de inte passar under kriterierna, men vad gör man? 
 
              
 
Visst vore det kul om ni som läser också ville göra ett sånt här inlägg? BARA för att jag ska få se hur ni har det hos er. Har du en blogg kan väl också du visa dina bokhyllor och skicka vidare så blir det kanske en grej av det till slut? Inga måsten - men som sagt: Det vore kul för mig att se. Ha det supergott så ses vi!

Kommentera här: