Ten Authors I REALLY Want To Meet (aka Mina Bästa Författare)

Dagens Top Ten Tuesday går ut på att lista de författare man allra helst skulle träffa. Att ens skriva en bok är en bedrift inte ens jag (hehe) skulle klara av - så därför beundrar jag alla författare som finns otroligt mycket, stora som små! Men ändå, självklart har också jag några jag hellre skulle träffa än andra. Utan inbördes ordning:
8. Astrid Lindgren
(för att hon var så fruktasvärt klok och världen behöver fler kloka människor, för att hon är alla barns sagotant)
 
7. Donna Tartt
(för att hon skriver skickligt, för att hon är världkänd och klassisk)
 
 
6. Antonia Michaelis
(för att hon skrev den sorgligt fina boken Sagoberättaren, för att hon varken är svensk- eller engelsktalande)
 
5. Kristin Cashore
(för att jag älskar De Utvalda, för att fråga när hon tänker skriva en ny bok!?!)
 
4. Melina Marchetta
(för att hon har skrivit en av världens bästa böcker, har dock träffat henne en gång)
 
3. Rainbow Rowell
(för underbara böcker, underbara karaktärer och underbara relationer)
 
 
2. J.K. Rowling
(för att hon skriver så genomtänkt och skickligt, för Harry Potter)
 
1. Jandy Nelson
(för att INGEN skriver lika fint, lika sorgligt, lika vackert och lika känslofyllt)
 

Kommentera här: